Skip to content

Conversie optimalisatie haalt u meer uit uw bezoekers. Door kleine aanpassingen aan de opmaak, indeling en functionaliteit van uw website te maken, meten we welke indeling voor uw website het meest geschikt is.

Meer conversies met een gebruiksvriendelijke website.

Een conversie vindt plaats wanneer een website bezoeker op uw website doet waarvoor deze bedoeld is, zoals:

  • een product kopen
  • zich inschrijven voor uw nieuwsbrief
  • een beoordeling plaatsen
  • informatie aanvragen

Conversie optimalisatie bestaat uit twee delen, die samen de optimale opmaak van uw website bepalen: usability en A/B testen.

Usability (gebruiksgemak):

Er zijn regels waaraan een goede website moet voldoen: standaarden die bepalen hoe een website eruit moet zien, omdat we dit gewend zijn en als gebruiksvriendelijk ervaren. Zo staat een menu altijd aan de linker zijkant of bovenaan, gebruiken we geen gele letters op een witte achtergrond en zijn tekst links in een website tekst onderstreept.

Natuurlijk zijn er veel meer regels. Samen zorgen ze ervoor dat uw website voor iedere bezoeker duidelijk te lezen en navigeren is. Dit bevordert de doorstroming op uw website en conversies.

De standaarden veranderen met de tijd. Een goede website verandert mee. Daarom is het belangrijk dat u uw website minimaal eens per jaar laat nakijken door een expert. Iemand die weet wat er speelt en op de hoogte is van alle ontwikkelingen op het gebied van usability.

ArtSites Internetdiensten helpt u hier graag bij. Onze expert maakt voor u een rapport, waarin duidelijk is omschreven welke delen van uw website verbeterd kunnen worden voor een betere bezoekerservaring.

Tevreden bezoekers kopen meer en komen terug. Hoe tevreden zijn uw bezoekers?

A/B testen:

Een groene of een rode knop? Klein of juist heel groot? Omdat iedere website uniek is, is vooraf lastig in te schatten aan welke opmaak en indeling uw bezoekers de voorkeur geven. Toch kunnen deze details een groot effect hebben op het aantal conversies.

Vooral voor websites met veel bezoekers, leidt een kleine verhoging van de conversie al tot grote resultaten. Bij een webwinkel met 3000 bezoekers per maand, leidt een conversiestijging van 0,1% al tot 3 extra bestellingen. U begrijpt dat het zo al snel loont om aandacht te besteden aan details.

Met A/B testen passen we steeds één onderdeel van uw website aan en meten we het effect hiervan op conversies. Zodra voldoende resultaten zijn verzameld, passen we de best presterende opmaak definitief toe en starten we de volgende test.

Het aantal uren dat we besteden aan het uitvoeren van testen, stemmen we af op uw budget. Zo weet u vooraf precies wat de kosten zullen zijn. Na afloop kunt u op basis van de gerealiseerde conversiestijging precies berekenen hoeveel het A/B testen u heeft opgeleverd.

Back To Top